top of page

Sugar Bat

Jednou z mých mnoha zálib jsou šaty a boty. Konečně si připadám jako správná žena, protože relativně donedávna mi byly jisté věci fuk (džíny a tenisky a tak). Na kabelky jsem možná přehnaně náročná, takže těch mám pomálu.

Mou zálibu v módě popíchlo zejména znovuobjevení stylu 50. let. Klasické pin-up a rockabilly jsou pro mě trochu dost divočina, ale retrošaty se spodničkou téměř znemožňující cestování MHD jsem si zamilovala. Od počátku letošního roku mám na svém kontě (a skříni) troje šaty, čtyři sukně (z toho dvě vlastnoručně šité) a tři spodničky (různé délky k různým šatům).

Během internetového brouzdání jsem narazila na několik zajímavých e-shopů, českých i zahraničních, a dokonce i objednání a dodávku přímo z Anglie mám již v seznamu splněných úkolů. Na můj v současnosti nejoblíbenější obchod jsem však přišla díky kamarádce gotičce.

SugarBat.cz byl zjevně obchod původně zaměřený na milovníky černé barvy a makabrózních motivů. Jeho sympatická majitelka se však rozhodla zabrousit i do retro a rockabilly módy. Navíc má v porovnání s českou konkurencí nižší ceny dovážených šatů a doplňků.

Příjemným překvapením posledních dní bylo otevření kamenného obchodu v Praze na pomezí Vinohrad a Žižkova. Oblečení si tak můžu nejen vyzkoušet, ale hlavně prohlédnout, protože obrázky často nejsou všeříkající a dokonalé. Například zjištění, že šaty stejného střihu (Audrey) od stejného výrobce (Lindy Bop) v různých barvách a vzorech nejsou ze stejného materiálu (ty puntíkované jsou vyloženě silné), bylo pro mě málem šokující.

Takže jak z uvedeného vyplývá, v pátek jsem se rozhodla prodejnu navštívit a všechno hezky okouknout a zdokumentovat. Jeho majitelka, Šárka Peteříková, mě uvítala s úsměvem, vyměnily jsme zkušenosti a postřehy a mám pocit, že se budu ráda vracet. V nabídce má například větší množství nových odstínů spodniček, takže vlastně vyvstala nová možnost přijít si je vyzkoušet pod konkrétní šaty. Nebo si nějaké na místě vybrat a hned přidat i barevně ladící a správně dlouhou spodničku.

V poslední době jsem díky zkoumání nabídky retro šatů narazila na několik blogů, jejichž majitelky se nechávají fotit ve svých nových šatech, např. Soubrette Brunette. Přemýšlím, že bych něco podobného podnikla také.

Ale nejspíš později, až budu mít co fotit. Nebo konečně ušiju něco sama z té úžasné látky s motýly, co se mi už dva měsíce povaluje doma...

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page