top of page

O hudbě z Lidlu

Předloni touto dobou jsem učinila pokus. Zakoupila jsem levné ukulele. V Lidlu. A byla z toho láska na celé jaro, než jsem si v létě koupila skutečný hudební nástroj, v ceně zhruba šestinásobné. Toto ukulele doma stále mám, i když dneska už bych ho hodnotila spíš jako slušně znějící dekoraci. V čem je problém? V nultém pražci. Je o malinký kousek jinde, než by měl být, proto "nástroj" neladí.

Dnes jsem učinila druhý podobný pokus jménem příčná flétna. Po flétně koukám už několik let, ale zatím jsem na ni nedokázala našetřit (cca deset tisíc). Lidl ji nabízí za asi 3,5 tisíce. A teď nastává dilema. Většina jindy zakoupených věcí v tomto obchodě má dobrý poměr cena/výkon. Jsou levné, ale kvalitativně ucházející (občas jsem z nich unešená, jako třeba z pekárny na chleba nebo termoprádla). Bude tomu tak i u hudebního nástroje? Nebo hrozí podobné fiasko jako s ukulele za pětistovku? Prodávat nefungující hračku za takové peníze by se nejspíš ani Lidl neodvážil. A tak jsem se rozhodla to risknout a v případě, že se bude jednat o krám, flétnu vrátit.

Balení vypadá celkem slibně, i když je z něj cítit Čína, ze které ostatně pochází. Součástí balení je kniha s "návodem k použití" v několika jazycích, prvními skladbami a tabulkou hmatů a CD pro hraní ve stylu karaoke (takže asi hudební doprovody, zatím jsem ho neslyšela).

Po otevření kufru, který vypadá celkem bytelně, i když přezky na něm si umím představit pevnější, vykoukne každý díl pečlivě zabalený do vlastního kousku igelitu. Každý, tedy tři. V kufru ani krabici se nenachází žádné příslušenství na čištění a údržbu, žádná tuba se silikonem na spoje.

Po vybalení dílů z igelitů mě překvapilo, že každá jednotlivá klapka je podepřena kouskem korku proti poškrábání. Podlepky na první pohled sedí dobře, náustek má obdélníkový zakulacený tvar, první tón (po mnoha týdnech nehraní) mi vyšel snadno. Po sestavení všech tří dílů je nástroj poměrně těžký, ale bohužel nejsem schopná porovnat, jestli je výrazně těžší než jiné flétny.

Za prvních pět minut hry na mě flétna z Lidlu zapůsobila uspokojivým dojmem. V první oktávě dobře ladí, ve druhé jsem byla mírně nad tónem, což ale přikládám mému tvoření tónu spíš přefukováním než změnou proudu vzduchu. Až budu mít trochu času a klidu, dám jí a svým prstům zabrat víc, vracet ji ale nejspíš nebudu.

Štítky:

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page