top of page

O Goodreads Challenge

Včerejší volný den (žádná práce, žádná návštěva, žádný úklid) jsem věnovala dokončení své Goodreads Challenge, kterou jsem již málem považovala za ztracenou. Poslední dvě knihy, které jsem zvolila, totiž považuji za mírné šlápnutí vedle.


Před Vánoci jsem vybírala mezi Alifem neviditelným a Inkoustovým srdcem. Nakonec jsem sáhla po druhém jmenovaném, protože jsem chtěla nějaký milý fantastický vánoční příběh. Poněkud jsem se ale přepočítala. Hlavní hrdince je sice 12 let, což by zhruba napovídalo o věkovém určení této knihy, současné dvanáctileté děti by ji ale nejspíš nečetly. Něco tak roztahaného, ukecaného a vyloženě potřebujícího proškrtat jsem už dlouho neviděla.

Stáhla jsem si stejnojmenný film, který jsem před nějakou dobou viděla a už si z něj pamatuju jen velmi málo. Včera odpoledne jsem se s velkým vydechnutím končně pročetla dokonce knihy. Recenzi napíšu, až se kouknu na film. Mohlo by se tam objevit několikero zajímavých postřehů.

Knize jsem se pomstila tím, že jsem ji vrátila do knihovny v poněkud salátovém stavu. Vypadla mi totiž z vazby (muhehe... zlý smích).

Druhá kniha, kterou se prokousávám, je audioverze Skály od Petera Maye. Oceňovaná trilogie z ostrova Lewis. OK, znělo to zajímavě. Skála je perfektně načtená Jiřím Dvořákem. A to je asi tak všechno. Knihy Petera Maye se pro mě vyznačují skvěle vymyšlenou zápletkou, kterou ale zbortí něco. V jednom případě debilní konec (Pán ohně), v jiném soustava klišé (Výjimeční lidé). Tady se autorovi povedlo to, že již ve třetině knihy postavy (všechny včetně té hlavní) upřímně nesnáším. Jsou mi protivní.


Těšila jsem se na detektivku nebo thriller, ale polovina příběhu se odehrává v dětství hlavního hrdiny. Já vím, že to později bude dávat smysl, ale byla bych velmi vděčná, kdyby mě kniha bavila už teď, abych se k tomu konci vůbec dostala. Jsem zhruba v polovině. Chci to ale rychle dotáhnout /už jen několik hodin :-/ protože na mě čeká audioknižní podoba druhého dílu Mycelia.

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page