top of page

Svět knihy - den první


První den Světa knihy jsem si užila. Dorazila jsem sice s mírným zpožděním oproti plánu (nikde po cestě není ten "správný" bankomat), zato hned na přednášku. Žádné zdržování. Pravým křídlem jsem doslova proletěla do sálu Sci-fi a fantasy na povídání party z časopisu Pevnost o tom, jak tento měsíčník vzniká.


Všechny židle byly obsazené a i většina míst po obvodu místnosti, většinou mladými lidmi (kteří nevydrží hodinu stát). Z akce jsem si odnesla dvě zcela zásadní informace: ani redaktoři Pevnosti nedodržují termíny a stát se jedním z nich (redaktorů, nikoli prokrastinátorů) by nemuselo být až tak obtížné (pokud je člověk schopný a má co nabídnout).


Krátce po jedné hodině jsem opět prolétla pravým křídlem, tentorát v opačném směru. Jen na chvilku jsem se zastavila u typicky zeleného stánku svého bývalého zaměstnavatele, firmy Lingea, obdržela reflexní pásku a pozvánku na kafe, v prostřední hale jsem si odložila tašku u svého současného "zaměstnavatele", Prahy města literatury, a téměř plynule doplachtila do levého křídla.


Věděla jsem, že chci tři věci, odnesla si jich pět. Pro Ódinovo dítě a Backmanovu Babičku, dárek pro mámu, jsem šla na jistotu. Trochu nervozity jsem si prožila u stánku Arga. Znala jsem totiž jejich supertajné superheslo, které mě opravňovalo k získání knihy zdarma (zvířátka), můj pohled však upoutala komiksová novinka Sojčák a tričko s motivem knihy Měsíc nad Soho (možná ukážu později). Chtěla jsem omrknout i nové vydání Lukjaněnkovy Noční hlídky, ještě ji však na stánku neměli (nevadí, stavím se zítra).


Pozdravila jsem paní Brožovou u stánku Obhajoby pastelky, obdivovala její nový kalendář, u stánku Audiolibrix jsem se zastavila na docela dlouho a dostala od nich jablko a tip, jak si koupit audioknihu s 25% slevou. Prý stačí zadat adresu audiolibrix.cz/audinojekral (vyzkouším později). Bohužel jsem se musela vyhnout stánku mého oblíbeného vydavatelství OneHotBook, protože tam měli poněkud plno. Pohyboval se tam totiž herec a oblíbený "načítač" audioknih, Jiří Dvořák. O jeho podpis usilovala jedna z posluchaček, největším problémem se však ukázala obsence lihového fixu (muhehe).


A to už se blížila druhá hodina, takže jsem svůj let všemi třemi halami zopakovala a vrátila se zpátky do sálu Sci-fi a fantasy, kde právě začínala přednáška pětice českých ženských autorek tohoto žánru, jmenovitě Vilmy Kadlečkové, Petry Neomillnerové, Františky Vrbenské, Haniny Veselé a Julie Novákové. Pořad uváděl Jiří Walker Procházka, který se nevyhnul otázce na nejbližší plány do budoucna. A tak jsem se opět dozvěděla, že Mycelium se odkládá (což jsem věděla, protože mělo být už na tomto veletrhu).


Uvědomila jsem si ale, že kromě uvedené ságy paní Vilmy jsem nečetla žádnou knihu zde přítomných autorek. Takže mám plán na příští rok. Nebo možná přespříští, vzhledem k tomu, že ještě ráno jsem měla na Goodreads 162 knih přečtených a na chlup stejný počet v pořadníku. Po dnešních nákupech jich je tam o pár (dvě) více.

Závěr dne jsem strávila na stánku Prahy města literatury. Nic jsme neprodávali, měli jsme jen pár bonbónů, pohlednic a balónků na rozdávání, takže přehnaný zájem jsem nezaznamenala. Zato jsem ale dostala soukromou, více než půlhodinovou přednášku o slovenských lihovinách a pivech (o těch jen okrajově). Máte zájem o tipy?

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page