top of page

Svět knihy - den druhý

Den druhý, pátek, byl pro mě i dnem posledním. Žádný víkendový nájezd se nekonal, což bylo vlastně dobře pro mou peněženku. Výsledné skóre - vybrala jsem dva tisíce a zbyla mi stovka. Svačinu i pití jsem měla s sebou. Celkem jem za dva dny ulovila 9 knih papírových a dvě audioknihy.


V pátek jsem zamířila na veletrh v první řadě pro podpis Siri Pettersen, jejíž knihu Ódinovo dítě jsem si koupila ve čtvrtek. A nechala doma. Nezbylo mi tedy nic jiného, než si na místě koupit další knihu (s veletržní slevou za 260 místo 350 Kč). Jestli někdo popře, že jsem její největší fanynkou, mám důkaz - tři knihy (e-book a dvě papírové).

Měla jsem relativní výhodu v tom, že jsem chtěla podpis Siri a nikoli Josteina Gaardera, na kterého se stála docela dlouhá fronta. Stání jsem se však nevyhla. Krátce po norských autorech se totiž konala autogramiáda Dimitry Glukhovského, který v Praze křtil závěrečný díl trilogie Metro. Tu jsem ale nečetla, proto jsem si chtěla koupit první, nikoli třetí díl. Ve stánku jej však neměli, proto jsem se vydala na další toulky s tím, že tohoto autora vynechám.


Nevynechala jsem. U stánku mého oblíbeného vydavatelství OneHotBook jsem totiž první díl, Metro 2033, objevila v audioverzi načtené Filipem Čapkou. A tak jsem se vypravila do fronty, která mě stála téměř 50 minut mého života. Naštěstí je jedno ze dvou CD bílé, proto je na něm podpis celkem dobře vidět (zachránila mě lihová fixa přímo u stolku, vypůjčená odmítala spolupráci).


Na podpisovou sérii jsem navázala u stánku v nejvzdálenějším cípu pravého křídla, hned vedle přednáškového sálu Sci-fi a fantasy. Knížce Děti vánice dělala její autorka Tereza Matoušková dosti výrazné promo, díky kterému se již v pátek téměř vyprodala.


Hned vedle jsem do sbírky přidala druhou audioknihu, Mrtvou šelmu. Jiří W. Procházka se mi upsal hned, Kláru Smolíkovou jsem musela chvilku nahánět (zrovna se vyhlašovala cena za nejlepší audioknihu, proto nebyla u stánku). A protože takhle kniha vyšla ve dvou audioverzích, slíbil mi vydavatel, Radek Volf, že mi druhou verzi pošle elektronicky. Tomu říkám perfektní servis.



Mezi tím jsem ještě stihla oběd a čtení Jana Těsnohlídka ml. Posledních 40 Kč padlo u stánku Pevnosti, kde jsem v bednách "vše za 20" vyhrabala dvojici knih, které na sebe navazují: Šerochodec a Poltergeist od Kat Richardson. A někde uprostřed mezi tím vším jsem na stánku Arga přidala do své sbírky nové vydání Lukjaněnkovy Noční hlídky. Ačkoli jsem znala supertajné superheslo, získala jsem pouze vyšší slevu, nikoli však další knihu zdarma. Inu, neměla jsem chodit ve svém novém úžasném tričku s logem Měsíce nad Soho.

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page