top of page

Proč miluju svůj Kindle

Právě před měsícem jsem poprvé držela v ruce vlastní Kindle. Bylo to krásné setkání, které proběhlo zrovna uprostřed čtenářského klubu Fresh Books. Na téma si nevzpomínám, oči jsem měla jen pro něj. Tedy pardon, pro ni.


Můj Kindle se totiž nejmenuje Alena's 1st Kindle nebo tak nějak, můj Kindle se jmenuje Clementine. Kdyby dorazil o den dříve, pojmenovala bych jej/ji pravděpodobně Valentine.


Clementine má i svou vlastní e-mailovou adresu, kterou jsem hrdě zadala do všech míst, odkud nakupuju e-knihy, v Amazonu tyto služby výslovně povolila a těšila se, jak se mi všechno krásně naskládá do jedné čtečky. Ale ouha! Novým knížkám chyběly obálky! Cože? To byl pro mě velký šok. Chci tam mít ty hezké malé obrázky! Chci, aby můj Kindle, má Clementine, vypadala hezky!


Z jednoho serveru, už nevím, který to byl, mi knihy nedorazily. Uchýlila jsem se proto k náhradnímu řešení ve formě stažení do počítače a přesunu po kabelu. Tyto knihy obrázky obálek najednou měly! Ouha podruhé, strávila jsem asi hodinu postupným mazáním knih bez obálek a jejich nahráváním ze stažených verzí.


Není to sice dokonalé, ale naprostá většina takto importovaného čtiva obálky má. Není to ani vydavatelstvím, ani prodejcem, prostě se občas nezadaří.


Téměř ihned jsem také propadla třídění knížek do sbírek (Collection). Není tam sice česká klávesnice, proto jsem i své virtuální poličky nazvala napůl anglicky (Sci-fi, Fantasy a Young Adult jsou stejné, ale najdete u mě vedle sebe Romantiku a Non-fiction), ale Clementine to zjevně nevadí. Zároveň je možné jednu knihu přiřadit více kolekcím, což by se s papírovými knihami stát nemohlo. Českou detektivku tak najdete jak v poličce Detektivky, tak i v poličce Czech.


Začala jsem si hrát s otáčením orientace (funguje), úpravou intenzity podsvícení (funguje), velikostí písma a fontem (super věc, na výběr je 11 možností v 8 velikostech) a synchronizací s Goodreads.


Tato služba má v Kindlu dokonce vlastní ikonku. Nezískáte k ní však plný přístup, spíš se můžete podívat, co právě čtou vaši přátelé nebo co vám Goodreads doporučuje. Aktualizovat reading progress však můžete pouze u knih, které jste si zakoupili přímo u Amazonu. Při jejich čtení je možné pomocí ikonky vpravo nahoře a asi dvou dalších kliknutí přímo exportovat procentuální postup četby do Goodreads, samozřejmě za předpokladu přístupu k internetu. U knih stažených odjinud však tato funkce chybí a není bohužel ani možné to zadat přímo ve čtečce ručně.


Za měsíc, co všude chodím s Clementine, se mi zdá, že čtu trochu víc (i v restauraci při čekání na jídlo), zároveň ale více utrácím za e-knihy (a také méně za ty papírové). Zejména tento měsíc je náročný, jelikož si eReading vymyslel akci – každý den je sleva na jiné vydavatelství. Ani to mě však nedonutí knihy krást. Kupuju je totiž ve slevách, a to už se pirátění ani nevyplatí.


Srovnání se čtením v tabletu najdete dnes v článku, který jsem napsala pro Zeedee.


Stay tuned, o dalších vychytávkách Kindlu budu průběžně informovat.


Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page