top of page

Deset důvodů, proč mám být na Humbooku

První ročník festivalu young adult knih Humbook se uskutečnil loni v říjnu. Další ročník je naplánován na 7. 10. 2017 a pořadatelé vypsali výzvu: staň se ambasadorem. Chci to! (Toto není apríl.)


A protože tyto důvody nemůžu vypsat do jejich nepříliš špígl nýgl formuláře, najdete je tady. Pokud vás celý ten humbuk kolem Humbooku vůbec nezajímá, tento příspěvek můžete s klidem vynechat.



Proč mám být u toho právě já?


1. Momentálně pracuji na tom, abych se stala výstřední (viz minulý příspěvek). Pokud všechno půjde podle plánu, budu v říjnu výstřednější než (vý)středník, tudíž nepřehlédnutelná. Pokud ne, budu taková, jaká jsem, ta to podle mého skromného názoru taky není tak málo.


2. Znalost prostředí. Na minulém Humbooku jsem byla, sama jsem se účastnila organizování některých knihomolských akcí, např. CONiáše. Při tom minulém jsem pečovala o blaho Samanthy Shannon. Nějaké ty manýry zahraničních hostů mě tedy nerozházejí.


3. Vím, o čem je young adult. Sama ho čtu a účastním se knižního klubu Fresh Books.


4. Domnívám se, že žít ve třiceti letech young adult literaturou, která mě neživí, je docela punk.


5. Vedle vlastního blogu (tohoto) píšu pro zábavní komunitní portál Zeedee. Ten má daleko větší dosah a také jednou týdně placenou reklamu. Zajímavý rozhovor s autorem či reportáž z akce bychom náležitě postčili. Navíc právě kvůli němu zanedbávám vlastní blog.


6. Píšu minimálně/průměrně jeden článek denně, a to zejména na Zeedee. Pokud se objeví další zde, nebo dokonce recenze, znamená to, že jsem napsala dva. A to se vyplatí!


7. Mám vysoké nároky. Mou vlastní osobou to začíná, ale zdaleka nekončí. Vzdělávám se v tom, jak lépe psát, dokážu se poučit z chyb. Jsem gramatický nácek a jsem na to hrdá.


8. Mám vysoké nároky i na knihy, jsem tvrdý kritik. Nebojím se upozornit na drobnosti, které se mi v knize nelíbí, i kdyby to měl být český překlad Griši.


9. Zároveň jsem se ale naučila (nebo si to alespoň myslím) i knihu, která se mi příliš nelíbila, někomu doporučit. Najít na ní něco dobrého či zajímavého. Každé knize jejího čtenáře.


10. Protože chci a protože můžu. Pokud mě nevyberete, stejně tam půjdu a reportáž o akci napíšu. Jenom vás nebudu tolik chválit.






Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page