top of page

Rozmáhá se nám tu takový nešvar

Jedná se o věc, kterou jsem považovala za výmýcenou, podobně jako mor nebo černý kašel. Bohužel se ale proti nim přestalo očkovat, a tak se tu a tam znovu objeví. Nyní je tu nový mor tohoto moru, který bohužel není mýcen, on je navíc ještě podporován.


Vítejte u dalšího článku na téma "tisíc věcí, co mě..." ale však víte (ten předchozí najdete zde).


6. Děkování za přijetí do skupiny


Pozdravit a poděkovat patří mezi základní projevy lidské slušnosti. Nikoli však v internetovém prostředí. Zde platí pravidlo "nespamuj", pro mě také nově objevené "no a?"*.


A potom objevíte tohle:

Chce se mi zmínit, že za každé podobné zvěrstvo umře jedno koťátko, leč v tomto případě někdo utopil celý vrh, protože hned následující post vypadá takto:


Nejhorší na celé situaci je však fakt, že správci dané skupiny toto chování nejen, že nekoučují, oni ho ještě podporují. Z čeho tak usuzuji? Místo mazání na poděkování ještě odpoví:

Je mi jasné, že tímto kritickým článkem riskuji vyřazení z dané skupiny**, ale kdo mě znáte, víte, že osvěta musí být. Existují skupiny, které zákaz děkování za přijetí mají ve svých pravidlech. Až budu nějakou zakládat, nesmím se o tom zapomenout zmínit.


7. Barevné podklady statusů

Toto grafické harakiri se začalo objevovat i u mých přátel a bohužel musím zkonstatovat, že také patří do kategorie "spam". Pokud totiž koukáte na Facebook z mobilu, zabere i jednoduché sdělení celou jednu obrazovku. Je to opravdu nutné?


Tuto vychytávku jsem sama začala řešit až v okamžiku, kdy mi došlo, že snad všichni kolem mě vědí, jak to udělat, jenom já si připadala jako kůl v plotě. Přišla tedy na řadu "expertní porada"***.


Nyní už i já umím tuto věc vyrobit, ale neudělám to. I má tutorka si myslí, že se jedná o čirý projev zla, kterého by ani Darth Vader nebyl schopen.

 

*) Druhé pravidlo pochází od Elišky Vyhnánkové ze školení Jak na sítě, kvůli kterému jsem vynechala páteční článek.

**) Je totiž tak vysoce výběrová, že přijdu o celých padesát potenciálních čtenářů. Pokud se v ní poznáte, jedná se o podobnost čistě náhodnou, nikoho jsem nejmenovala.

****) Opět Eliška Vyhnánková na víkendovém školení.

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page