top of page

HumbookFest vol.3

Vážení přátelé, je to opět tady.

Dnes je poslední den, kdy lze podat přihlášku k ambasadorování třetího ročníku Humbooku, a tak si dovolím připojit malé zamyšlení na téma: Proč právě já?


Už loni jsem svůj "motivační dopis" psala touto cestou. Letos jsem o rok starší, o pár followerů, nohsledů a akolytů bohatší a navíc jsem začala natáčet videa (což ovšem neznamená, že bych se přestávala stydět).


Začněme trochou vysvětlivek a statistik:


(pokud nejste z Albatros Media, klidně přeskočte pod fotku Kaziměstů)


Mám dvě webové stránky: COM a CZ. První je starší, nedávno oslavila třetí narozeniny. Doména CZ vznikla až loni na podzim jako více profesionální varianta, navíc propojená s eshopem a affiliate odkazy. Zatímco zde zůstávají recenze běžné až kritické a také tento deníček, na Knižním banketu.cz najdete knihy, které si opravdu troufnu doporučit – takové, za které bych dala ruku do ohně. Nebo aspoň malíček.


Za uplynulý měsíc Knižní banket.cz navštívilo 694 lidí, kteří byli zároveň přihlášeni na Facebook (jedná se o údaj z Facebook Pixelu), Knižní banket.com potom 220 lidí.


Číslo 3 947 (a něco málo navíc), které vidíte v dolní části této obrazovky, jsou unikátní návštěvy od spuštění tohoto počítadla, tedy asi za dva roky.


Nejčtenšějším článkem (opět podle Pixelu) byla samozřejmě Soutěž, kterou jsem pořádala ke třetím narozeninám. Dlouhodobě se drží na pomyslných stupních vítězů recenze knihy Život a smrt, převyprávění Stmívání z pohledu chlapce – zde se jedná o nějakých 30 zhlédnutí měsíčně už od doby zveřejnění (cca v srpnu 2016 – v té době jsem ještě nepsala data k recenzím, a byla to chyba).


YouTube kanál jsem zprovoznila před méně než měsícem (datum registrace z roku 2010 odpovídá jinému kanálu, který zůstal celé roky prázdný, a tak stačilo ho pouze přejmenovat). Počet odběratelů a zhlédnutí proto zatím není nikterak závratný, nicméně nehodlám polevit. Mou devizou jsou krátká, méně než tříminutová videa natáčená většinou na více než jednu kameru, důraz kladu také na dobrou zvukovou stopu. Výpadek v posledním týdnu zapříčinilo moje nachlazení – nechtělo se mi huhlat do mikrofonu.


Instagram provozuju rok a půl, miluju ho, vytvářím Stories a od začátku letošního roku přidávám do feedu jenom opravdu hezké fotky (tedy žádné průměrné, normální a běžné). Přesto mám děsivě málo sledujících a skřípu zuby, když vidím někoho, kdo s fotkami knih, které já považuji za nezajímavé, má za půl roku dvakrát více fanoušků než já. Nechápu to, ale nic s tím nenadělám. Mám asi špatnou karmu. Bojler taky. A rez ve stoupačkách.




Alenka na Humbooku


(vítejte zpět)


Na podzim proběhne již třetí ročník Humbook Festu a bude to i třetí ročník, kterého se zúčastním (prostě zúčastním, přes to nejede vlak a omlouvá jenom smrt). Na tom prvním jsem zjistila, že mám fanynku, protože mě poznala jedna holčina jenom podle fotky z Facebooku. Na tom druhém jsem došla k tomu, že nutně potřebuji klopový mikrofon. Dělala jsem rozhovory s A. G. Howard, Martinem Bečanem a Joelle Charbonneau pro Zeedee a jejich přepis se změnil v takovou malou noční můru (pozdější zkušenosti se Siri Pettersen a Mílou Lincem už byly o poznání příjemnější).


Už loni jsem se o ambasadorování ucházela, ale ve světle konkurence bylo jasné, že nemám šanci. Letos je to pro mě s největší pravděpodobností naposledy, kdy do toho budu moct jít. Potom už budu zkrátka moc stará, rozumíme si? Ne, že bych zanevřela na knížky, čtení a young adult, ale tchyně už by se ráda stala babičkou, babička prababičkou a tak vůbec.


A teď trochu veseleji :-) Co můžu nabídnout:


1) sebe

2) organizační schopnosti a zkušenosti

3) optimistickou mysl a stále dobrou náladu

4) nadhled

5) řidičák

6) šaty, které poutají pozornost

7) cupcakes, sušenky a jiné jídlo, zejména sladké


Dále mám podnikatelský plán. Pokouším se rozjet obdobu Lootcrate, Fairyloot, Owlcrate apod. v Česku. První balíčky již najdete v e-shopu, nicméně pokud chci držet vysokou laťku kvality, je vyšší i jejich cena. Kdybychom spojili své síly, věřím, že by mi Albatros Media mohl pomoci i jinak, než jen slevou. Speciální obálky, podpisy, reading copies...


Hlavně ale kontakty, propagace a zapálená komunita – ty teď potřebuji nejvíc a sama nejsem schopná ji vybudovat (za rok a čtvrt v Zeedee se mi to nepodařilo). Kdybych se stala ambasadorkou a má tvář by byla vidět i jinde, než jen na málo sledovaných videích, dokázala bych (snad) vytvořit (skoro) nový produkt na českém trhu a vykouzlit tak radost na tvářích mnohých knihomolů. Mám našlápnuto, ale potřebuji popostrčit.



Plán B


OK, vychloubání a upozorňování sama na sebe mi nikdy nešlo, takže bych vám ráda navrhla na ambasadora někoho dalšího – Josefa Štaifa a.k.a. Joe Blacka.


Proč právě jeho?

1) potřebujete tam dostat i mužský element

2) je opravdu zapálený pro young adult

3) přátelský a obětavý

4) ideální kandidát na divokou kartu

5) jediný člověk, kterému tuto šanci přeji více než sobě (i když úplně nejraději bych byla, pokud bychom se v této činnosti potkali a mohli se vzájemně podporovat)



Panebože už dost, psaní motivačních dopisů mě brzy zničí. Za poslední tři měsíce jsem jich vytvořila nepočítaně. Prostě víte, že já vím, že vy víte, a to stačí. Protože proto.


Můj loňský počin a další články o Humbooku najdete, když si tady dole kliknete na tag Humbook. Jak prosté, milý Wattsone.


Díky za pozornost, konec hlášení.



Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page