top of page

Jak vážně to s těmi audioknihami myslíš?

Tuto otázku si pokládám už nějaký ten pátek. Souvisí především s mým YouTube kanálem, na němž pár audioknižních videí mám. Také mě nenapadá moc jiných booktuberů, kteří by audioknihy opěvovali online. Bylo by to tedy místečko, kterým bych se snad dokázala dostat do povědomí. Obávám se ale, že audioknihy zase tolik lidí sledujících youtubová videa, byť o knihách, nezajímají.


Marťanská kronika jako audiokniha

Na Světě knihy se mi povedlo navázat pár kontaktů, jedním z nich byla užší spolupráce s audioknižním serverem Naposlech.cz. Je to moje druhá placená audioknižní spolupráce (tou první bylo porotcování O2 Audioknihy roku) a i když se nejedná o žádné závratné částky, věřím, že by se mi tím v audioknižním světě mohly pootevřít další dveře.


Prvním článkem, který jsem pro tento web vyplodila, byla recenze nové verze Marťanské kroniky, kterou načetl Martin Siničák. Měla jsem při té příležitosti možnost poslechnout si také verzi z počátku 90. let načtenou Vlastimilem Brodským – a tedy, musím říct, že to byl Pan Herec.


Recenzi si můžete přečíst zde.


V zápětí jsem ale dostala další nabídku, která se neodmítá (no dobrá, pravý introvert by mohl zaváhat): Zrecenzuji Hanu a půjdu za Naposlech na besedu o knize. Oficiálně. A budu sedět na pódiu, diskutovat s autorkou, vypravěčkou a moderátorem.


Jak to píšu, začínám si teprve uvědomovat závažnost situace.


Beseda nad knihou měsíce podle Literárních novin se koná ve středu 27. června od 19 hodin v Literární kavárně Řetězová v centru Prahy. Tímto jste srdečně zvání k mé veřejné potupě. Událost na FB je tu také.


 

Fajn, a co se děje dále:


Včera jsem byla na pohovoru v Knihách Dobrovský. Považuji za úspěch obrovský, že se mi konečně někdo z této firmy ozval. Budu prodávat knihy?


Dnes se mi ozvali z O2. Ne, nebudu pro ně hodnotit audioknihy. Budu snad prodávat telefony? Příští týden rozhodne. Snad.


Minulý týden v pátek vyšla kniha Nestvůra z Essexu (Argo), pro kterou jsem hned běžela do knihkupectví, kde mi řekli, že ji dostanou až po neděli. A tak jsem si místo toho koupila jinou, jenom podle obálky. Je totiž steampunková – Minsk Express. Nikdy jsem neslyšela o autorovi ani vydavatelství, na knize nebyla anotace, přesto jsem s tímto záhadným balíčkem odešla (jo, jak jinak než z Knih Dobrovský).


Není to žádná sláva, rozhodně korektura dostala dost na pr..., takže budu mít o čem mluvit v některém z dalších videí (muhehehe).



Konečně jsem dočetla Řád zlomených křídel (také žádný zázrak) a dnes i Náklaďáky Volvo (to bylo o poznání lepší). I když bych se měla pustit do aktuálních recenzáků od Albatrosu Předobrý život (J. K. Rowling) a Aerie (pokračování Magonie), dala jsem přednost další teenagerské oddechovce s názvem Těžko uvěřitelný příběh. Začetla jsem se do ní včera v obchodě a dneska si pořídila e-knihu.


Čtu je nějak rychleji než papírové, a pokud kniha nemá přidanou grafickou hodnotu, začínám dávat přednost elektronickým knihám. Knihomolové, kamenujte mě! A nebo raději ne, mám tu ještě spoustu knih k dočtení.




Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page