top of page

Geekovská spolupráce

Konec ledna! Plním své předsevzetí a nekoupila jsem si žádnou novou knihu (na audioknihy a superlevné e-knihy se vztahuje výjimka). Přesto se jich pár nových v mé poličce objevilo – a teď myslím ty fyzické a ani náhodou žádná z nich není z knihovny (tady bych taky raději nejdřív něco dočetla a vrátila).

Povedlo se mi totiž (asi) rozjet jistý druh spolupráce s Knihami Dobrovský, respektive jejich dvorními vydavatelstvími, mezi kterými nechybí nechvalně proslulá Omega. Oslovily (knihy nebo dvě dámy) mě už v prosinci s nabídkou nových titulů k recenzi. I když jsem odpověděla, žádné knihy se ke mně nedostaly. OK, řekla jsem si, jsem malá ryba, chápu. V lednu ale přišla nabídka znovu, a tak jsem se pídila po tom, jaká je situace. O spolupráci totiž zjevně zájem mají.

Chybička se vloudila, šotek zapracoval, navíc na knižní scéně figuruje ještě jedna dáma s podobným jménem, jako jsem vyvdala já. Tomanová nebo Tománková, však ono to nějak dopadne ;-) (tímto zdravím Dragell a doufám, že si mé knihy užila).


Prosincovou dvojici tvořila young adult fantasy Medvěd a slavík a thriller Mona Lisa virus. Dorazily ke mně společně s mou lednovou vyhlédnutou a opravdu chtěnou knihou – Geekovým rokem. I když morálně cítím, že ty starší by měly mít přednost, chci se nejdříve pustit do Geekova roku, protože to je kousek, na který se po úrvním zběžném prohlédnutí opravdu těším.

 

Navíc jsem knihu víceméně náhodně otevřela a hned narazila na narozeniny jednoho z mých nejoblíbenějších autorů (je to Garth Nix, kdybyste se náhodou pídili), což prostě musí být znamení!


Kniha je sestavena ze zajímavostí ze světa literatury, seriálů, filmů a zábavního průmyslu vůbec, na každý den v roce se najde minimálně jedna. Může tak být i jakýmsi kalendářem (ne však diářem, místo na vpisky pochopitelně chybí – kdo by taky psal do knihy, že jo). Doufám, že se také poučím, ne jen pokochám její grafickou podobou.

 

Proč jsem si vybrala zbývající dvě knihy:

Medvěd a slavík se v anotaci odkazuje na dílo Neila Gaimana, je ale inspirovaný ruským prostředím. Rusko je teď ve fantasy celkem v kurzu (Časodějové, Griša, Na lovu), a tak bych ráda našla něco nového, co mi třeba zmíněná díla neukázala.


Mona Lisa virus se pro změnu odkazuje nejen na slavné dílo Leonarda Da Vinciho, ale také k počítačovému viru. Co mohou mít tyto dvě zdánlivě nesourodé věci společného? Poslední dobou mě thrillery čím dál více přitahují a tento mi evokuje první známé dílo Dana Browna, ale také Modrou sféru, což je pro změnu kniha Jefferyho Deavera právě o kyber prostředí.


Únor bude nabitý!

 

Nové audioknihy v lednu:


  • Klub rváčů (kredit Audiolibrix)

  • Proč spíme (obnovila jsem členství v klubu, abych dostala slevu na tuhle)

  • Trhlina (slovensky, kredit Audiolibrix)

  • Někdo blízký (děkuji OneHotBook)

  • Šepot podzemí (recenzák od Kosmas.cz pro FantasyMag.cz)

  • Harry Potter and the Chamber of Secrets (kredit Audible)

  • Neverwhere (Audible, výrazná sleva)

  • Magic Bitter, Magic Sweet (Audible, za směšný příplatek ke směšné ceně e-booku)


E-knihy:


  • Magic Bitter, Magic Sweet (Kindle, protože Charlie N. Holmberg)

  • The Clockwork Scarab: A Stoker & Holmes Novel (Kindle, protože steampunk)

  • The Only Harmless Great Thing (Tor Bookclub, zadarmo, protože kniha měsíce)

  • Ghostly Echoes & The Dire King (pokračování Jackabyho, která česky pravděpodobně nikdy nevyjdou, Kindle)



Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page