top of page

Pondělí – čas na nové knihy

Na pasece se pase bílý kůň. A knihy Paseky seženete se slevou. Jednak samotné nakladatelství nabízí své papírové knihy o 30 % levněji, ale také na eReading můžete získat až 77 titulů z produkce tohoto nakladatelství s výraznou slevou. Doporučuji naplnit čtečku třeba mrazivými detektivkami, díky kterým vám na dece na rozpálené pláži bude běhat mráz po zádech, nebo třeba stále aktuálním příběhem Alifa, arabsko-indického hackera či zábavnou sci-fi pro mladší čtenáře Konečně doma.


Knižní Battle

Jiné vydavatelství, mé oblíbené (ale které není, že?), Host, si pro své fanoušky a čtenáře připravilo akci Knižní Battle, ve které proti sobě stojí dvě úžasné knihy vydané letos na jaře, Jiskra v popelu a Ódinovo dítě. Hlasovat tak můžete pro #tymjiskra nebo #tymodin a bitva je to jednak napínavá, protože obě knihy jsou skvělé, a také dost vyrovaná. Momentální stav je 52,2 pro Jiskru proti 47,6 pro Hirku. Pokud navíc zanecháte e-mail, dostáváte se do slosování o balík knih, mimo jiné zmíněnou dvojici.

Já jsem četla obě knihy a obě se mi líbily, ale Jiskra v popelu asi přeci jen o trochu víc. Hlasuji tedy pro #tymjiskra a Siri se tímto omlouvám. Ódinovo dítě je těžká a hutná kniha, kterou jsem přes jiné povinnosti a osobní nastavení četla hodně dlouho. Obě knihy ale mají pokračování, které si zcela určitě pořídím.


Proč tedy #tymjiskra:

  • Stejný příběh vyprávěný z pohledu dvou postav. Vidíme jejich rozdílné náhledy na věc a co dělali po té, co se druhému ztratili z očí. Nepotkávají se hned, ale stejně všichni ví, že se musí potkat.

  • Uvěřitelné a dobře zpracované postavy, a to všechny, nejen ty hlavní.

  • Originální prostředí. Mnozí hovoří o antickém Římu, já v něm vidím spíš pohádku Tisíce a jedné noci. Každý si najde něco.

  • A navíc – ta česká obálka... je prostě nádherná.


Další soutěž – ze Zlína


Rozličná vydavatelství a prodejci knih se rozhodli okurkovou sezónu okořenit notnou dávkou akcí a soutěží. Jednu takovou rozjela i Kniha Zlín. Každý týden tak můžete soutěžit o jednu knihu z jejich produkce, a pokud nevyhrajete, následující týden lze tento titul získat s 35% slevou. Tento týden proto můžete zkusit štěstí s Nultou hodinou nebo jistotu u komisaře Jerúldelgera.


Klub Dobrovský a nález obrovský

Modří už vědí, že síť knihkupectví, Knihy Dobrovský, také (už konečně) rozjel svůj klub. Můžete si tak do sbírky kartiček pořídit další, tentokrát barevně pruhovanou, s vlastním jménem a věnováním. Mezi hlavní výhody klubu patří slevové poukázky, ale třeba nás Dobrovští překvapí speciálními akcemi.


Moje první (a tudíž památná) kniha, kterou jsem za použití nové kartičky zakoupila, byl pro mě objev obrovský, ačkoli vyšel už loni. Jedná se o dětskou knížku, která byla poprvé (a pokud vím tam na dlouhou dobu naposledy) vydána v roce 1968 a byla to oblíbená kniha mé mámy (já už tehdy hltala Enid Blytonovou) – Bukukururuna, profesorka čárů a kouzel.


Na knize je úžasné, že byly zachovány i původní ilustrace Radka Pilaře. Příliš neodpovídají současnému stylu a také se k nim podle mě příliš nehodí zářivě růžová obálka, ale pro nás, kteří si pamatujeme původní vydání (ne, nejsem tak stará, abych stála v první řadě při vydání v roce 68), s sebou přinášejí notnou dávku nostalgie. A jsem zvědavá, jestli dnešní děti budou vědět, co je to "embéčko".

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page