top of page

Takový ten humbuk


Když se za mého dětství řeklo "humbuk", většinou to znamenalo problémy. Jsme moc hluční a je dávno po večerce. Není uklizeno v pokoji, takže probíhá násilný rodičovský převrat. Někdo snědl čokoládu, která měla posloužit jako poleva na dort*. Nebo něco jiného, podobně vítaného.


Na Wikipedii se dozvíme, že: "Výraz humbuk odkazuje na osobu nebo předmět, který klame, nebo se chová způsobem, který je klamný, nepravdivý, nebo neupřímný, podvodný, nebo v žertu matoucí. Termín byl poprvé popsán v angličtině v roce 1751 jako součást studentského slangu. V češtině je rovněž synonymem pro (zpravidla neopodstatněný) rozruch."


Humbuk, který jsem měla na mysli v prvním odstavci, byl zpravidla opodstatněný. A tak je tomu i dnes, kdy se díky spojením s knihami z klamavého a neupřímného rozruchu stává vysoce žádaná událost.


Co mám na mysli?


Přeci Humbook!


Loni se konal první ročník, letos nás tedy čeká druhý a bude zase o kus větší. Na festival young adult literatury opět míří zahraniční hosté, ale i ti čeští, které byste třeba v literatuře pro mládež úplně nečekali.


Loňský ročník jsem si opravdu užila (reportáž zde a ukázka instagrafového umění zase tady). Mám podepsanou knihu Eragona od Christophera Paoliniho a Sůl moře od Ruty Sepetys.



Letos toho k podpisu asi moc nebude. Hlavními zahraničními hosty jsou Anita G. Howard, jejíž Šepotání jsem měla vypůjčené z knihovny, Joelle Charbonneau, jejíž Univerzitu výjimečných jsem nestihla přečíst před Fresh Books a teď už to nestihnu, a Jenny Han, kterou vůbec neznám.


U českých hostů to vypadá nadějněji. I když Vilmu Kadlečkovou potkávám každý rok aspoň dvakrát (na Světě knihy a CONiáši), takže její Mycelium mám dávno podepsané, a o cestopisy Ladislava Zibury příliš zájem nemám, stále je tu nováček s knihou Kaziměsti, Martin Bečan.


Že bych odcházela s prázdnou, však nepředpokládám. Díky tomuto článku (a díky Olze – díky, Olgo), si totiž na rozdíl od loňska ponesu VIP tašku.



Chcete ji také? Za 449,- Kč ji i se vstupenkou koupíte zde. Nebo za 249,- vstupenku bez dárku (ale byla by to škoda jej nemít). Rozhodujte se rychle, už jich zbývá méně než 333 dohromady!

 

* Tehdy nebyly supermarkety otevřeny i v neděli do osmi večer.

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page