top of page

O audioknižním víkendu a způsobu, jak si na audioknihy vydělat

Dnes jsem neodolala nabídce Audiolibrixu a zakoupila šest nových audioknih za cenu tří. Ale jelikož jsem za ně stejně musela zaplatit (výplata to nakonec těsně stihla), zaujal mě na webu tzv. affiliate program. Ten obnáší zejména to, že když se z mého webu přesunete na stránku Audiolibrix.com pomocí speciálního vygenerovaného obsahu a něco si koupíte, já získám provizi. A za tu si budu moct koupit novou knihu a napsat o ní recenzi. To je dobrý obchod, ne?

Začala jsem tedy přidávat přímé odkazy od mých již recenzovaných audioknih na jejich stránku na tomto webu a při té příležitosti objevila, že tam například neseženete Deset malých černoušků. Ty však má konkurenční Audioteka, proto jsem se přihlásila do affiliate programu i tam. Audioteční program sice nabízí o chlup lepší provizi, ale zase je totálně neintuitivní a zatím jsem neobjevila způsob, jakým odkázat na konkrétní knihu (místo pouze domovské stránky). Takže si budete muset najít Černoušky sami.

Ještě drobnou poznámku k aplikacím pro telefony chytřejší než jejich majitelé. Aplikace Audioteka je prostě skvělá. Přímo v aplikaci nakoupíte knihy, stahujete, spravujete, posloucháte, můžete si nastavit časovač vypnutí a dokonce zrychlit či zpomalit přehrávání, když se vám třeba zdá, že herec mluví moc pomalu. Při placení se používá platební systém spárovaný s operačním systémem (alespoň případě iOS), není třeba tedy nic vyplňovat, jen potvrdit ID nebo stvrdit transakci otiskem palce.

Za to aplikace Audiolibrixu je jen kulhajícím invalidou snažícím se Audioteku dostihnout. Můžete sice spravovat své knihy, poslouchat je, používat záložky i časovač, ale samotný nákup vás přesměruje do webového prohlížeče, kde nastává drobný problém, když vyberete platbu kartou. Tu je totiž třeba potvrdit kódem ze SMS, takže pokud se vám ji nepodaří opsat dostatečně rychle z náhledového řádku, musíte se přepnout do prohlížení zpráv. Celou takovou akci považuju za zbytečně složitou a raději si tedy knihy koupím přes laptop, abych měla telefon pohodlně vedle a mohla opisovat. Při návratu z nezdařené platby navíc o obsah košíku přijdete, takže je třeba výběr opakovat.

Poučení z dnešní zprávy: poslouchejte v aplikacích, je to super, ale pro nákup používejte prokliky z mého webu, uděláte mi tím velkou radost.

Edit: krátce po zveřejnění tohoto příspěvku se mi ozval zástupce Audiolibrixu, který mi vysvětlil, že z přímých nákupů přes aplikaci jde poskytovateli, v mém případě Applu, vysoká provize z ceny audioknihy. Zatímco Audioteka to řeší navýšením ceny (a prý jsou knihy nakoupené přes prohlížeč levnější než při nákupu přímo v aplikaci), Audiolibrix zvyšovat cenu nechce, proto ono nepříliš pohodlné přesměrování.

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page