top of page

Konec prokrastinace

Dnešní akce bylo vlastně firemní školení, i přes to jsem si ji užila. Jednalo se totiž o povídání, nebo spíš smršť informací od Denisy Dědičové, která má co dočinění se společností Grow Job, jež stojí za knihou Konec prokrastinace.


Zjištění č. 1: nejsem prokrastinátor, jsem lenoch. Pravý a nefalšovaný, kterých je jen 1 % v populaci. Teda asi.


Zcela bezvýhradně souhlasím s tvrzením, že jsme zavaleni informacemi, které neumíme a nemáme možnost roztřídit a určit, zda jsou všechny pravdivé. A tak se mnoho z nás potácí v kruzích nečinnosti, odkládání, chaosu z blížícího termínu, stagrnace, frustrace. Při příštím pokusu o dodržení termínu potom pociťujeme apriori pocit nechuti, ze kterého proudí nový stav prokrastinace. Tedy pokud nejste nefalšovaný lenoch.


Zjištění č. 2: nejúžasnější činnosti jsou ty, u kterých máme pocit tzv. flow, kdy jsme zabráni do činnosti natolik, že nevnímáme tok času, nejíme a nepijeme a vůbec nám to nevadí. Pokoušela jsem si uvědomit, kdy tyto stavy mívám. Bohužel se netýkají práce.

Zjištění č. 3: u mnoha bodů uvedených v tomto obrázku mám problém odpovědět, což mě štve a mrzí zároveň. Potřebuji udělat svou profesní inventuru.


Mám pocit, jako by se okolnosti v mém životě dohodly, že mi dají znamení. Včera večer jsem totiž objevila inzerát na dreamjob, ale zároveň jsem slíbila, že setrvám ve stávajícím zaměstnání minimálně do konce projektu, tedy do konce tohoto roku. A dnes tahle přednáška. Nechtěl by mi někdo vyprávět ještě o syndromu vyhoření?

Zjištění č. 4: potřebuju si ujasnit, které jsou mé flow aktivity, jaké mám silné stránky, sepsat si sebepochvalný soupis a nacpat ho do motivačního dopisu. Za zkoušku u dreamjobu nic nedám.


Jak tedy dosáhnout konce prokrastinace? Hlavním motorem je seberegulace spojená s uvědoměním, že času nemáme neomezeně, ani když jsme mladí. Kdo potřebuje berličku, může si vytvářet to-do listy, při potřebě pravidelného návyku potom tzv. buzer lístky. Obojí lze stáhnout i jako aplikaci do mobilu (hned jsem to udělala).


Zjištění č. 5: já tu ženskou žeru, bohužel jsou další školení z kategorie "poněkud dražší", takže si můžu nechat zajít chuť a čerpat pouze z dnešní zkušenosti.


Novinka dne: byla vytvořena událost pro young adult čtenářský klub Fresh Books, další setkání proběhne 29. 6., bude o trilogii Selekce a můžete se přihlásit zde, já tam zcela určitě budu.

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page