top of page

Úplně úžasné úterý



Tentokrát novinky nepřicházejí v pondělí, nýbrž o den později. Včerejšek byl zasvěcen jiné novince, a to recenzi knihy Dvůr trnů a růží, kterou jsem dočetla v neděli krátce před půlnocí. Chvilku, opravdu malou chvilku, jsem uvažovala o tom, že bych novému dobrodružství od oblíbené autorky udělila na Goodreads pětihvězdičkové hodnocení, jak jsou některé scény napínavé a dobře napsané. S jistým odstupem jsem však ráda, že jsem zůstala u tradičních čtyř. Kniha se totiž zejména ke konci nevyhýbá klasickým klišé, z nichž některá jsou vyloženě do očí bijící.


Na iBooks jsem si stáhla ukázku druhého dílu, The Court of Mist and Fury. Zatím nevím, jestli knihu budu číst anglicky celou, nebo si počkám na český překlad. Přeci jen pořadník mám dlouhý.




Knižní novinky


V těchto dnech se objevilo hned několik zajímavých knih, na které mám zálusk. Třeba nadchnou i vás.


Zbláznila ses? je příběhem čtyřicátnice, která čeká další dítě a musí se vyrovnávat s rodinnou situací, mladším partnerem, staršími dětmi, vlastní matkou. Knihu napsala česká autorka. Naše autory příliš nevyhledávám, je tedy velkou zvláštností, že jsem zrovna tuhle knihu vybrala na první místo. Má ale nádhernou, z obou stran ilustrovanou obálku. Vydává Paseka, vyšlo včera.


Kniha Kulka popisuje osudy ženy, které lékaři odhalili u páteře (celkem nečekaně) kulku. Hlavní hrdinka se vydává pátrat po tom, co se kdysi stalo. Pachatel jí je však stále v patách. Thriller od Knižního klubu v edici Světový bestseller, již vyšlo.


Peter May patří mezi oblíbené autory. I když to v mém případě tak úplně neplatí, stejně si neodpustím zmínit jeho další knihu. Útěk začíná v roce 1965 a točí se kolem hudebního byznysu. Tehdejší činy však mají následky do současnosti. Peter May již s podobným motivem pracoval (Skála), samotné téma je však nové a alespoň pro mě dost zajímavé. Vydává Host, již vyšlo.


Knihy Larse Keplera neznám. Jistě, potkávám je v knihkupectví, ale nikdy jsem od něj nic nečetla. A to se nejspíš knihou Playground změní. Popisuje osudy ženy, která je při vojenském konfliktu zraněna a na 40 vteřin prožije klinickou smrt. Po návratu do světa živých vypráví příběhy o přístavním městě mezi životem a smrtí. Kniha má sice na Goodreads poměrně nízké hodnocení, ráda si ale názor udělám sama. Vydává taktéž Host, 31. 8. 2016.



Soutěžte s knihovnou


Městská knihovna v Praze vyhlásila už koncem července soutěž na Instagramu. Stačí vyfotit svůj noční stolek s knihami, fotku opatřit patřičnými hashtagy a tím se zařadit do slosování. Více info na webu mlp.cz.



Nový Harry v předprodeji


Od dnešní půlnoci (jakože 0:01) si můžete předobjednat Harryho Pottera a prokleté dítě. Kniha sice vychází v češtině až 24. září, svůj vlastní výtisk si ale máte možnost pojistit už teď. Nabízí Martinus, Kosmas, Arara a třeba i Bux. Stačí se rozhlédnout.

Smutek utek'

Při psaní tohoto příspěvku se staly dvě věci. Dorazila očekávaná zásilka obsahující základ mé nové sbírky a odmlčel se redakční systém, takže jsem přišla o pár řádků textu. Díky tomu vám teď můžu představit své dvě nové kamarádky. Jmenují se Harley Quinn a Smutek a pravděpodobně se s nimi budete setkávat zejména na mých instagramových příspěvcích. Už jsem se i rozhlížela po dalších adeptkách (v počítačových hrách a panenkách jsem feministka). Daenerys? Znechucení? Hermiona?







Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page