top of page

Co jsem si odnesla z New Media Inspiration

Tenhle příspěvek není ani tak o sobotní konferenci, které jsem se zúčastnila, jako o pár odkazech a poznatcích, které jsem si v jejím průběhu otevřela v dalších oknech s úmyslem přečíst si je později. Asi se k tomu nedostanu, ale jen pro případ, že byh si to rozmyslela, si je sem odložím.


Jako první je seznam doporučené literatury, který zveřejnil Peter Podolinský. Mezi nimi je i kniha Dana Arielyho, kterou už mám nějaký ten pátek ve čtečce. Výslovně se ale zmínil o knize Nastavení mysli, kterou jsem v nedávné době slyšela v audioknižní podobě.


Druhou výrazně doporučovanou knihou je Jobs-to-be-done, která je, světe div se, ke stažení zdarma. Peter Podolinský dříve pracoval pro Facebook a hovořil o challengi, kterou si jeho zakladatel, Mark Zuckerberg, každý rok dává. Letos je to třeba projet všech 50 států USA a bavit se s lidmi.


V současné době Peter pracuje ve firmě ROI hunter. Ano, na tu se chci taky blíž podívat.

 

Daniel Dočekal, to byl ten, co se mě zastal v "kauze" okolo soutěže pořádané dvojicí knižních blogerek, ve svém příspěvku mluvil o sociálních sítích, které existovaly před Facebookem. Mezi nimi byla dokonce i Diaspora, kterou jsem v době krátce po jejím vzniku sama vyzkoušela.


Další zajímavé zmíněné pokusy, z nichž mnohé neměly dlouhého trvání, byly Yahoo! 360, Google Lively nebo iTunes Ping. Dočekal zmínil také aplikaci YO, jejímž jediným účelem bylo posílat YO. Jenom YO.


Ještě si tu odložím jednu informaci, totiž že Dočekal vedle pro mě známého pooh.cz spravuje také web Digitální Bradburybradbury.cz.

 

Mladší kolega ze SNM, Jakub Sedláček, sepsal diplomovou práci o YouTube celebritách. Poznatek, že v tomto ohledu jsem dávno za zenitem, jsem učinila už dávno. Nyní ale nastává zlom v mém chápání youtuberů, a to představením "rozumného" počinu starších lidí pro starší lidi – Bratrů Greenových.


Pokud by vás jeho diplomka zajímala, je volně ke stažení z Jakubova webu sadluck.com.

 

Dalšími řečníky konference byli třeba Janek Rubeš ze Stream.cz, Jana Leitnerová z HateFree nebo Jindřich Šídlo ze Seznamu.cz. Za pomoci videohovoru z Mnichova se New Media Inspiration zúčastnil i Jose Šlerka.


Druhého bloku ve vedlejším sále jsem se nezúčastnila, přeci jen vzdát se prominentního místa v první řadě velké poluchárny se mi nechtělo. A taky jsme dostali kartonové 3D brýle. Fungují. Teda fungovaly. Tlačítko zabralo přesně dvakrát.


Příspěvky, zejména tweety, hledejte pod hashtagem #NMI17





Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page