top of page

Fotoportfolio aneb Instagram offline

Využila jsem lákavé nabídky otestovat fotosešit od Saal-Digital a vytvořit si tak portfolio ze svých prvních knižních fotografií. Hodlám se jím chlubit při rozličných příležitostech, i když spoustu fotek najde kdokoli na Instagramu. Tohle je totiž super retro stylová záležitost!


Rozdíl mezi fotosešitem a fotoknihou spočívá ve vazbě – kniha má tvrdé desky a je svázaná. Sešit má všechny listy stejně silné, jsou spojené kroužky a ochranu zajišťuje tuhá plastová polomatná fólie.



Už samotná tvorba sešitu je jednoduchá až intuitivní, a to díky programu, který si stáhnete do počítače. Některé produkty této firmy lze objednávat přímo z webu, na složitější a datově náročnější projekty je tu aplikace.


Vybrala jsem formát A4 na šířku a začala shromažďovat fotky. Po ptředchozích zkušenostech jsem věděla, že chci jednu fotografii na celou stránku a bez okrajů, protože se mi zdá, že tak vypadají nejlépe. Samozřejmě si lze pohrát s každou jednotlivou stránkou, fotky řezat, přesouvat, přidávat popisky a vytvářet koláže.


Poprvé jsem opravdu docenila rozlišení, ve kterém mé fotky vznikají. Většina z nich začínala jako RAW o 6000 px na šířku. Bylo nutné je předem převést na JPEG, nicméně toto rozlišení mi zajistilo dokonalý obraz i při roztažení na celých 30 cm formátu A4. Snímky o 4000 px byly také dostačující.



Zásadní problém ale nastal s platbou – program se totiž přepne do vašeho výchozího prohlížeče, kde vám otevře PayPal nebo okno pro platbu kartou. Ejhle, Chrome na Macu není kompatibilní kombinace. Přepnutí se na Safari však tento problém vyřeší.


Čekání na hotový produkt naštěstí nebylo dlouhé. Výsledek mě mile překvapil, i když za plnou cenu by se jednalo o luxus, který bych si nemohla dopřávat příliš často (nejsou alespoň ty kroužky pozlacené?).


Papír je kvalitní a tisk přesný, ochranná fólie díky matné úpravě umožňuje prohlížet i titulní obrázek a nezkresluje barvy. Jednu chybku jsem však našla, a to na zadní straně – je tu místo, které vypadá jako barevná šmouha (viz foto). Pokud bych měla za fotosešit platit plnou, ne zrovna nízkou částku (a nedostala ony pozlacené kroužky), považovala bych to za důvod k reklamaci.



Věřím ale, že se jedná o spíše ojedinělý kousek. Recenze, které na různé produkty firmy Saal-Digital nacházím, jsou pozitivní až nadšené. Můžete si nechat vyrobit různá přání a oznámení, jmenovky, plakáty, kalendáře či fotoobrazy – ideální nejen pro svatby a následná veselí.


Pokochejte se také metafotkami (fotkami fotek) ;-)




Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page