top of page

Květen – z nových knih kvetem

Vrcholná událost roku všech knihomolů je za námi. Ano, mám přesně na mysli Svět knihy, kterého jsem se letos opět účastnila po všechny čtyři dny a stále mou ruku okupují čtyři, i když poněkud odrbané festivalové pásky (měla jsem dostat jednu šedou, ale došly, tak jich mám aspoň víc). Díky tomu se v mé knihovně objevil takřka rekordní počet nových knih a také se mi podařilo trochu pokročit v mé osobní čtecí výzvě.

Na Světě knihy jsem se účastnila natáčení podcastu pro Audiolibrix, kde je nenapadlo nic lepšího, než se mě zeptat, jak jsem na tom s jejich Audioknižní výzvou. Musela jsem přiznat, že po prvotním nadšení, kdy jsem do seznamu vyplnila asi tři věci, jsem na ni pozapomněla. Přikládám proto aktualizovanou verzi:

Nyní už ale k měsíční rekapitulaci. Pokud mám zvládnout svých 120 kousků za rok, musím se přiblížit 10 přečteným nebo poslechnutým knihám za měsíc. Tento jsem však dosáhla "pouze" na skóre 8, a to rovnoměrně rozložené na 4 knihy a 4 audioknihy. Jedním z důvodů bylo vyčerpání, po kterém následovala čtecí krize, jež mi způsobila nová česká kniha Pohyby ledu. Byla jsem na Book clubu s autorem, ačkoli je kniha napsaná pod pseudonymem a tento člověk chce zůstat v utajení, dokud to půjde. Dočítání titulu s podnázvem Glaciologie pro manipuláty mě stála hodně sil a později také elánu do čtení nových knih. Dočítala jsem tak spíše ty rozečtené.

EDIT 1. 6.: Ještě před půlnocí jsem dočetla Robota v divočině a posunula se tak na 9 kusů :-D

K dnešnímu dni tak ve své Goodreads Challenge mám uvedeno 51 knih a jsem o 2 kousky napřed.

Z mého osobního ročního plánu: slovenské knihy stále 1/4, non-fiction 5/10 – dočtena kniha Grácie & styl, Pratchettovky a knihovna 0 (v červnu mám dovolenou, takže bych s tím ráda konečně něco udělala).

 

Nových knih mám za květen požehnaně. Převládá mezi nimi 22 knih a 3 audioknihy dovlečené na zádech ze Světa knihy. Chystám video na téma bookhaul, kde řeknu více, teď ovšem namátkový výběr titulů:

  • Kronovy děti – Pavel Bareš, Host

  • Nikdynoc – Jay Kristoff, Albatros Media

  • Koláčky a spiklenci – Theo Addair, Yoli

  • Láska bílého jelena – Badai, IFP Publishing – tchajwanská próza

  • Snoubenci zimy – Christelle Dabos, Baobab

  • Čarodějky malostranské – Petra Kubašková, Epocha

  • Za oponou války – Jakub Szántó, Argo

  • Srdce ztraceného – Tad Williams, Laser

  • Technika Pomodoro – Francesco Cirillo, Jan Melvil – tohle bude další kniha do mé non-fiction části výzvy

  • Amulet 2: Prokletí kamene – Kazu Kibuishi, Paseka – jediná kniha, kterou jsem dostala zadarmo

 

Nové knihy mimo Svět knihy:

  • Záleskautky 3 – Plán za všechny prachy (dárek od Paseky)

  • Stopařův průvodce po galaxii jazyků (taktéž dárek od Paseky)

  • Náhlá smrt – Álvaro Enrigue (do třetice dárek od Paseky, který jsem si navíc nechala na Světě knihy podepsat)

  • Syn teroristy, Umění ticha, Matematika lásky – z edice TED knihy, zakoupeno v Levných knihách

 

Audioknihy:

  • Přiveď mě zpátky – B. A. Paris, čtou Tereza Dočkalová a Martin Pechlát, Motto – recenzák pro Naposlech.cz

  • Správná pětka, Pražské jaro, Pád nebes – podstrčeny do mé knihovny v Audiolibrixu vydavatelstvím OneHotBook

  • Čaroděj Zeměmoří – Ursula Le Guinová, čte Tomáš Juřička, Tympanum – recenzák pro FantasyMag

  • Koralina – Neil Gaiman, čte Kristýna Podzimková, Tympanum – recenzák pro FantasyMag

  • The Warlock – Michael Scott, 5. díl série Tajemství nesmrtelného Nicholase Flamela, Audible – ano, vím, že jsem něco přeskočila, ale na Audible byla tato audiokniha v akci, takže jsem za jeden kredit získala jednu další, a to:

  • Partials – Dan Wells

  • Mystery of Alice & Black Crow, White Snow – Audible výběr v rámci členství

 

Vrcholné zážitky a novinky měsíce:

Koncert Muse, kteří hráli dvě hodiny v kuse

Pevnost Con, kde jsem dobrovolničila

Jo, a taky jsem po necelém roce podala výpověď v práci

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page