top of page

Do roka a do dne

Právě jsem si uvědomila, že už je červenec.

OK, chápu, že si teď možná klepete na čelo. To, že je červenec, samozřejmě vím už pár dní (kolik, to bych přesně nespočítala). Jenom mi došlo, že jsem si nezrekapitulovala červen, nemám natočená nová videa, nenafotila jsem tu úžasnou sérii epesních fotek na Instagram, co mám už od května v plánu, a tak vůbec.

Důvod je jednoduchý – dovolená. Asi to taky znáte. Dovolená není čas, kdy se odpočívá, nýbrž doba, kdy se dohánějí resty v domácnosti. V mém případě však blog a všechno ostatní stojí. Pokud bych chtěla hledat vinu někde mimo sebe a svou vlastní únavu (trvalo mi deset dnů z dvoutýdenní dovolené, než jsem se začala cítit odpočatě), pak je to beze sporu má akčnější polovička. Když je doma, mám pocit, že nemůžu dělat svoje věci, že se mu musím věnovat, případně dělat věci pro oba. Za této situace má pak pračka a sporák přednost před blogem a foťákem.

Aspoň se mi při válení se u vody (ne, zahraničí to opravdu nebylo, řeka v sousedství musí stačit) podařilo přečíst pár knih, takže bych měla o čem psát a točit, kdybych psala a točila.

Červen v číslech:

Máme tu devět dočtených či doposlechnutých kousků, které tvoří:

1 ks fantasy beletrie – Smrt před branami

2 ks non fiction literatury – Ganbare a Technika Pomodoro

3 ks komiksů, z toho jedna manga – Negima #9, Smečka z Bagdádu, Deadpool: Drákulova výzva

3 ks audioknih, včetně jedné v angličtině: The Magician, Čaroděj Zeměmoří, V šedých tónech

V současné době jsem tak v Goodreads výzvě o dvě knihy nad plán, do konce června jsem dokončila 62 knihy (teď je to 64).

Co se mé vlastní výzvy týká, slovenské knihy stále 1/4, non-fiction 7/10, Pratchettovky stále 0 (sakra ale, už je půlrok za mnou) a knihovna...

S knihovnou se to má tak, že jsem sice o jednu z dlouhodobých výpůjček zkrátila frontu, a to poslechnutím audioknihy V šedých tónech, kterou jsem měla vypůjčenou v papírové podobě, ale těsně před dlouhou letní uzavírkou jsem si půjčila snad deset nových. Většinu z nich tvoří komiksy, a to zejména série Sága, ale také už dva přečtené komiksy Smečka z Bagdádu a Deadpool: Drákulova výzva. Vzhledem k uzavírce teď dlouho nic vracet nebudu, nicméně mám momentálně z knihovny vypůjčeno 44 svazků.

Novinky v červnu:

Jsem ve výpovědní lhůtě a hledám, kam půjdu dál. Paní vedoucí mého současného pracovistě prohlásila, že končím do roka a do dne, což je poměrně přesné vzhledem k tomu, že jsem nastupovala 27. července loni a letos k 31. odcházím. Pořád zvažuju, jestli nezůstanu aspoň brigádně, jelikož k práci samotné odpor nemám.

Poslala jsem tedy svůj životopis a žádost do vydavatelství audioknih Tympanum a s politováním musím zkonstatovat, že se jedná o další firmu, které vysokoškolsky vzdělaná osoba, která má zkušenosti z poroty Audioknihy roku, ani nestojí za zprávu, že o ni nemají zájem. Tak nic, půjdu tam, kde mě chtějí.

Jednám opět s Městskou knihovnou v Praze, kde jsem už v minulosti pracovala. Mohla bych se připojit k projektu Praha město literatury a stát se styčným důstojníkem pro přijíždějící zahraniční autory. Nebýt to půlúvazek, jistě by se jednalo o dream job.

Tak jo, nějaké nápady, co s druhou půlkou?

 

Poznámka 13. 7.: Včera odpoledne zpráva z Tympana přišla s omluvou, že zapracoval šotek a dovolené a tak vůbec. Samozřejmě zamítavá.

Takže odvolávám, že jim neúspěšní kandidáti nestojí ani za zprávu, ale stejně jsem napůl naštvaná a napůl zklamaná, protože takovou práci, kterou nabízeli, bych si pro sebe rozhodně dokázala představit.

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page