top of page

13 – číslo měsíce září

V září sice proběhl svátek smůly zvaný pátek 13., ale z tohoto důvodu jsem tento příspěvek takto nenazvala. Jste na knižním blogu, takže co jiného by to číslo mohlo označovat?

Třeba 13 nových knih – jasně, vždyť byl přeci veletrh Svět knihy v Plzni. Co sis všechno odtamtud přivezla?

Nebo 13 nových audioknihAudiolibrix přece slavil narozeniny a měl slevy skoro na všechno, takže jsi doplnila sbírku, ne?

Vlastně ani ne :-) v obou zmíněných případech jsem se držela a z Plzně přivezla jen čtyři knihy a v narozeninové akci Audiolibrixu pořídila pouhé dvě audioknihy.

Takže zbývá jediná možnost: 13 přečtených knih za měsíc září. Z nich sice bylo sedm komiksů a tři audioknihy, ale i tak mě tento výsledek posunul k číslu 92, a tedy celé tři kousky do předstihu v Goodreads Challenge.

V mé osobní výzvě se toho moc nezměnilo, slovenskou knihu ani Pratchettovku jsem nakonec nepřečetla žádnou (ale u knihy Dámy a pánové mám update: chystá se audiokniha, takže čekám na ni), do kategorie non-fiction bych mohla zahrnout Sedm let v Africe, kterou jsem poslouchala jako audioknihu, takže 10/10 a splněno, a do knihovny jsem odnesla pěknou řádku knih, z nichž většinu tvořilo šest dílů Ságy, kterou jsem si půjčovala před prázdninami, a právě dnes také třetí díl Školy dobra a zla, který patřil k dalším mým super-dlouhodobým výpůjčkám. Dnes si ale také odnáším domů Vzpomínku na Zemi, kterou poslouchám audioknižně, ale potřebuji nahlédnout z důvodu pozdějšího psaní recenze. Můj aktuální stav knihovního konta je 40 kusů. Podaří se mi ho do konce roku přeci jen o trochu snížit?

Humbook

Tento týden v sobotu proběhne Humbook. Už si postupně chystám kostým, obávám se ale, že můj cosplay stejně moc lidí nepozná (kdo z mladých dneska čte Zeměplochu?). Letos nemám domluvené žádné rozhovory, ale prostě se mi nechtělo. Nemám totiž ještě ani zpracované ty z loňského roku 0:-)

S mým kostýmem souvisí také barva mých vlasů. Standardně se pohybuje od červené přes růžovou až k fialové s občasnými výstřelky v podobě modrých či jiných odstínů. Teď jsem si ale hlavu už několik měsíců nebarvila, a tak získává svůj přírodní odstín. Původní plán byl, že si je přes léto nechám vyšisovat, aby na nich potom lépe vynikly barvy. Před Humbookem nahodím duhu a půjdu ze Emiku Chenovou z Warcrossu. Potom jsem ale na bookstagramu zjistila, že podobný kostým bude asi letos v kurzu, a tak jsem se rozhodla využít své nevýrazné světlé hlavy k jinému kostýmu: Magrátě Česnekové. Ve stolní hře je sice namalovaná jako zrzka, její knižní popis ale zcela jasně zahrnuje právě onu myšošedivou blond.

A hned po Humbooku se můžu vrátit ke své zaručeně přirozené růžové.

Knižní akce

S knižními událostmi se roztrhl pytel a ať mi nikdo netvrdí, že lidi nečtou. Tak hele:

14. září – setkání s komiksovým tvůrcem Bryanem Talbotem

19. září – pražský křest české fantasy Rituál

20. a 21. září – Svět knihy v Plzni

21. září – CONiáš v Městské knihovně v Praze

1. října – Pavel Bareš právě vykládá o Projektu Kronos v Luxoru (a já sedím v práci a kašlu na něj, protože jsem ty jeho tlustocihly pořád ještě nečetla, navíc on si už na rozdíl ode mě nabarvil vlasy)

2. října – křest nové knihy Není od Mariusze Szczygiela

3. října – beseda s autorem knihy Stopařův průvodce po galaxii jazyků

4. a 5. října – Tabook

5. října – Humbook

9. října – Eliška Vyhnánková a Míša Losekoot představí svou knihu Jak na sítě v Luxoru (akorát trapně brzo)

11. a 12. října – knižní veletrh v Havlíčkově Brodě

17. října – Velký knižní čtvrtek s akcí v Uměleckoprůmyslovém muzeu

18. až 20. října – Festival spisovatelů

26. října – Brandon Sanderson bude mít autogramiádu v Talpressu...

Mám pokračovat?

V listopadu přijede Justin MacGregor (ten píše divadelní hry, takže ho asi neznáte, ale jeho příběh a to, na čem bude v Praze pracovat, mi připadá úchvatné) a taky Coleen Hoover. Ale o tom zase někdy příště. Právě mi skončila pracovní doba, takže přeji všem hezké úterý, nebo říjen, podle toho, kdy si tento příspěvek přečtete.

Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page