top of page

Den zombie knih

Dnešek je už posedmé Dnem nepřečtených knih. Tento projekt, nebo možná knihomolský svátek, jenž má připomínat knižní přírůstky, kterým se dlouho nikdo nevěnoval, vyhlašuje pravidelně knihkupectví Martinus.sk, od roku 2012 i v ČR jeho česká pobočka.


Já jsem tento den přejmenovala na Den knižních zombií, nebo též Den kostlivců v knihovničce. Důvody jsou hned dva: nepřečtené knihy má každý, kdo se ale může pochlubit zombíky?


Druhým je můj nedávný přírůstek ve sbírce figurek Funko: Elizabeth a Jane Bennetovy z filmu Pýcha, předsudek a zombie. Má sbírka se utěšeně rozrůstá.


Elizabeth stojí u knihy Úklony a úklady od Gail Carriger, pokračování Etikety a špionáže, jež jsem přečetla za jediný den a plná nadšení si šla koupit druhý díl, který doma leží od 7. dubna (v knize se stále nachází účtenka).


Jane potom střeží Clariel, prequel k Abhorsenské trilogii od Gartha Nixe. Tento nákup byl stejně nadšený jako samotné zjištění, že tato trilogie má čtyři díly (nyní už vlastně pět). K vidění u mé knihovny přibližně stejnou dobu.


Jokerova holka nemůže držet ochrannou baseballovou pálku nad jinou knihou, než jsou Skary Childrin and the Carrousel of Sorrow od Katy Towell. Skvělou upoutávku na Youtube jsem na tuhle dětskou strašidelnou knížku objevila už před drahnou dobou a nechala si ji poslat díky Amazonu až ze zámoří. Nebo aspoň z Anglie.


Abby Yates vyhání ducha z knihovny v podobě Cartera a Lovecraftové od Jonathana L. Howarda, autora Nekromanta Johannese Cabala. Táhlo jméno autora i anotace, kniha přišla nejspíš ve stejném balíčku jako Skary Childrin, ale bohužel stejně jako ta trpí drobným neduhem: je anglicky. Mým neduhem je zase lenost a zkrátka nám to nejde příliš dohromady.


Poslední z mých zásadních "domácích" restů jsou Svitky z londýnského mostu české autorky Jany Mafet Šouflové. Knihu jsem si koupila přímo u jejího nakladatele, Michaela Bronce, ale ani přes překrásnou obálku jsem zatím nenašla dost odvahy se do ní ponořit. Snad mi Katniss v reprodrozdích šatech dodá sílu.


Resty z knihovny


K dnešnímu dni mám z pražské městské knihovny vypůjčeno 55 knih (limit je 60), z nichž jednu (Babičky: mrtvý kuchař) úspěšně dočítám, ale zase jiná už mi čeká ve stavu splněné rezervace. Napadlo mě tedy v dnešní knihosváteční den zkontrolovat rekordmany v délce pobytu na mém knihovním kontě.

Vítězkou této nepříliš povzbudivé ankety je Elvíra od Lucie Paulové. Tuto knihu jsme původně zakoupili jako dárek pro kamarádku, které se říká Elvíra, ačkoli se jmenuje Dana. Potom jsem chtěla vědět, co jsme to vlastně darovali, a tak jsem Elvíru přinesla domů z knihovny – před dvěma lety, dvěma měsíci a třemi dny. Ano, Smutek je z toho opravdu smutná.



Na dalších příčkách se umístil Grilbar Galaxie od Maji Kossakowské, Vycpávač zvířat Jaroslawa Grzedowicze a dvojice steampunkových detektivek Marka Hoddera, Podivná záležitost se Skákajícím Jackem a Případ mechanického muže. Všechny tyto knihy se mnou odešly domů v průběhu října 2014. Pro Alenku je to pravá říše divů.


Myslím, že mou knižní výzvou na příští rok bude nejen přečíst tuto čtveřici, ale i dalších 21 kousků přinesených domů v roce 2015.



Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page