top of page

Pátek 13.

Čím je zajímavý pátek 13.? Pokud zrovna netrpíte paraskavedekatriafobií, tak vlastně ničím. Hodí se ale perfektně k napsání prvního letošního příspěvku na blog. Já jsem si na tento zvláštní den naplánovala trhání přebytečného zubu.



Soustavné zanedbávání vlastního blogu má ale jistý důvod – tvořím články pro jiný web a skloubit to s vlastním psaním se mi zatím příliš nedaří. Tím jiným webem je Zeedee, nový knižní komunitní portál. Spolupracuji s ním od konce léta, ale veřejnosti byl oficiálně zpřístupněn až v polovině prosince. Od té doby tvořím nebo edituji kolem šesti článků týdně a navíc se podílím na vytváření dalších textů. Uvědomění si, že se ze mě stává copywriterka, mě vedlo k přesvědčení, že bych si o tomto řemeslu měla něco přečíst. A tak jsem včera místo večerníčku prolétla knihou Copywriting.


Než ale zjistím, jestli jsou získané rady užitečné, chci zrekapitulovat svůj loňský rok v oblasti čtení.


V roce 2016 jsem přečetla 72 knih a poslechla 20 audioknih, což je v obou případech můj rekordní výsledek od doby, co si svou četbu zapisuji.


13 nejlepších knih loňska


Vybírala jsem z titulů, které jsem loni četla, ale zdaleka ne všechny jsou i loňského data vydání. Řazení je chronologické podle mé statistiky na Goodreads.


Jiskra v popelu – kniha, do které jsem se opravdu zabrala a rozhodně si přečtu znovu, než se dostanu ke druhému dílu

Ódinovo dítě – kniha, kterou jsem si koupila třikrát, protože autorka je skvělá ženská a prostě nešlo nemít její podpis

komiksová série Sága – je to prvoplánové, barevné a trochu kýčovité, ale mě Sága prostě baví

Whole 30 – tahle kniha mě hodně ovlivnila, programem jsem si prošla a pomohl mi upravit můj pohled na stravování

Krv prvorodených – četla jsem ve slovenštině, příběh se odehrává v Praze, je to zajímavá kombinace

Magic Banquet – po dlouhé době první kniha v angličtině, dost zajímavá, ale také hodně obtížná

Tokijský ghúl – nenápadný japonský komiks mě uchvátil

Dospělost je mýtus – autorka mě asi před pár lety šmírovala, stránkou s určováním velikostí oblečení jsem bavila příbuzenstvo u svátečního oběda


Audioknihy

Muži, kteří nenávidí ženy – do prvního dílu Millenia jsem se zbláznila natolik, že jsem viděla oba filmy, četla komiks a chystám se brzy na druhý díl – opět audio, Martin Stránský je prostě skvělý vypravěč

Vzkaz v láhvi – kniha, kterou jsem vybírala podle filmu, a i když je film vlastně úplně jiný, oba příběhy mě bavily

Všemi dary obdarovaná – moje audiokniha roku – skvělí herci, úchvatný příběh, filmové zpracování

Řeky Londýna – jedna z mála audioknih, jež jsem chtěla poslouchat, ačkoli jsem četla knihu

12 rozhněvaných mužů – asi nejstarší dílo mého výběru, dramatizace se samými známými herci, která mě velmi mile překvapila, protože jsem se dramatizacím až doteď vyhýbala



První a poslední kniha


Poslední knihou, kterou jsem v roce 2016 dočetla, byl Mistr papírových kouzel, kterého jsem louskala střídavě česky a anglicky. Prvním čtenářským zážitkem roku 2017 se stal Pale Dreamer, novela ze světa Kostičasu.


Výhodné počtení
Archivní počtení
Tagy
bottom of page